måndag 30 juni 2014

Kanin

Så blev min bokvikning på kanin

 
  • Till denna bokvikning behöver du en bok på minst 119 blad (tänk nu på att inte räkna sidor för det är bara halva blad)
  • Min bok har 368 blad och är 21 cm hög
  • Du behöver en bok, Linjal, blyertspenna, suddgummi och sax
  • Börja alltid att vrida din bok så du har dina sid nr till höger
  •  När du markerar ditt blad mätt alltid ifrån vänster till höger på båda måtten
 

 
 
  • När du markerat alla blad så kan du äntligen börja vika tänk  på att vika i 90 graders vinkel. Ju mer noga du är desto finare blir det

  • Om du gör en bokvikning efter mina mallar och lägger ut sen på instagram, Facebook eller något liknande länka till min sida.
#@Lillabrunelina

www.bokvikning.blopspot.com
 
Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Hejsan Lillabrunelina
    Jag undrar med kaninen -det står sidnr 1-44 och 45-88 och sedan 87-119 hur gör jag med 87 och 88 som är 2 ggr och med olika mått ? Jag tycker kaninen är så himla söt. Jag skulle gärna vilja göra egna mönster är det inte svårt ?
    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  2. Hej hej

    Nu så är det rätt. har ändrat på måtten
    87 är 4,2 15,7
    88 är 4,1 15,9

    Det är inte så svårt när man har lärt sig men det tar sin lilla tid att lära sig =)

    SvaraRadera
  3. Hej är nybörjare och precis gjort mitt första bokvikning och tycker de är grymt kul! Tänkte höra om du kunde göra ett kors. Tänkte göra ett i så fall och ha stående vid kortena på mina avlidna föräldrar! Annelie

    SvaraRadera