lördag 17 maj 2014

Fjäril

Så här blev min fjäril.
 

  • Till denna bokvikning behöver du en bok på minst 185 blad (tänk nu på att inte räkna sidor för det är bara halva blad).
  • Min bok har 203 blad och är 20,8 cm hög
  • Du behöver en bok, Linjal, blyertspenna och sax
  • Börja alltid att vrida din bok så du har dina sid nr till höger
 
  • När du markerar ditt blad mätt alltid ifrån vänster till höger på båda måtten
 


 
  • När du markerat alla blad så kan du äntligen börja vika tänk  på att vika i 90 graders vinkel. Ju mer noga du är desto finare blir det
 
  • Om du gör en bokvikning efter mina mallar och lägger ut sen på instagram, Facebook eller något liknande länka till min sida.

     
    #@Lillabrunelina

    www.bokvikning.blopspot.com
 
Lycka till!
 

15 kommentarer:

  1. Är så nöjd med min fjäril jag gjorde efter ditt mönster!
    Ser verkligen fram emot att se vad du kommer lägga upp i fortsättningen!
    Det är svårt att hitta mönster på annat än hjärtan.. vilket man inte alltid vill ha.. Är det mycket svårt att göra sina egna mönster?

    SvaraRadera
  2. Emiko du fick svar via mail eller? Så jag inte missat att skriva till dig...

    Med vänlig hälsning Malie

    SvaraRadera
  3. Nej jag fick inget svar där, tror inte jag skrev med min mail :)
    Men om du vill kan du svara där,
    Jagheteremelie.l@hotmail.com (kunde inte skriva mailen på något annat sätt än såhär)

    / Emiko

    SvaraRadera
  4. Varför kan jag inte vika i 90 gr?

    SvaraRadera
  5. hej! Ska man börja på sidan 1 eller du börja mitten av boken?
    Jättefin fjäril! :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Min första bokvikning är din fjäril och jag är så nöjd med resultatet! Tack för en bra beskrivning!

    SvaraRadera
  7. Hej! Min första bokvikning är din fjäril och jag är så nöjd med resultatet! Tack för en bra beskrivning!

    SvaraRadera
  8. Hej :) Vilken sida ska man börja markera?

    SvaraRadera
  9. Ska man börja från första sida eller mitten av boken

    SvaraRadera
  10. Ska man börja från första sida eller mitten av boken

    SvaraRadera
  11. Gjorde klart min fjäril bok kul.

    SvaraRadera
  12. Hoho ska man börja på första sidan eller?

    SvaraRadera
  13. Hoppas du gör fler och lägger ut mönster. Super söta.

    SvaraRadera
  14. Bien explicado , felicidades .

    SvaraRadera