söndag 11 maj 2014

Love

Så här blev min bokvikning på Love.

  • Till denna bokvikning behöver du en bok på minst 230 blad (tänk nu på att inte räkna sidor för det är bara halva blad).
  • Min bok har 253 blad och är 22,5 cm hög.
  • Du behöver en bok, Linjal, blyertspenna och sax.
  • Börja alltid att vrida din bok så du har dina sid nr till höger.
 
  • När du markerar ditt blad mätt alltid ifrån vänster till höger på båda måtten.
 
 

 

 
  • När du markerat alla blad så kan du äntligen börja vika tänk  på att vika i 90 graders vinkel. Ju mer noga du är desto finare blir det.



  • Om du gör en bokvikning efter mina mallar och lägger ut sen på instagram, Facebook eller något liknande länka till min sida.

     
    #@Lillabrunelina

    www.bokvikning.blopspot.com
Lycka till!

24 kommentarer:

  1. Tack! Precis vad jag letat efter! Ska bli kul å se vilka mer beskrivningar du lägger upp!

    SvaraRadera
  2. jag vet inte vad jag skall lägga upp riktigt jag håller på med en fjäril nu så det blir nog den.
    Så kul att du hittade min sida =)

    SvaraRadera
  3. Tack för du delar med dej.Följer dej gärna.Så nyfiken.

    SvaraRadera
  4. Tack för du delar med dej. Väntar med spänning på dina vikningar.// Halle

    SvaraRadera
  5. Åhh va kul att ni gillar det... Blir sjukt glad :)

    SvaraRadera
  6. Jätte roligt att du delar med dig och förklarar!

    SvaraRadera
  7. Vad ska man med saxen till? :)

    SvaraRadera
  8. Jag använder saxen till att klippa längst ner på bladet ifall om det inte går att vika.

    SvaraRadera
  9. Är mellanrummet som du vikit mellan bokstäverna inräknat i måttet du lagt ut? :)

    SvaraRadera
  10. ska man börja på blad ett eller hoppa in några blad innan man börjar vika? min bok är på 351 sidor. //hanna

    SvaraRadera
  11. Till er som inte vill ha ett spegelvänt LOVE...lägg ej ner jobb på denna beskrivning. Den är nämligen spegelvänd....mig gjorde det inget....tvärtom. Jag har fått en jättefin spegeldekoration på min spegelhylla. Men till er andra varnar jag för en oseriös beskrivning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte börjat från fel håll?

      Radera
  12. Lilla My: Har du inte börjat från fel håll?

    SvaraRadera
  13. Nej då. Jag har gjort massor av såna här olika böcker, så jag vet vilket håll man ska börja ifrån :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt korrekt mönster, det är nog ändå så att det är du som gör fel!! ;)

      Radera
  14. Hej Anonym!
    Vet ej vad du menar med spegelvänd love??? Många har gjort denna beskrivning och ingen har fått det spegelvänd love! Om du kollar på min bild längst upp så är den inte spegelvänd, jag gör egna mönster och texter. Jag testar ALLTID och vika efter min egen beskrivning så jag ser att allt blir bra! Så summa av kardemumma du måste ha gjort något fel... Men va tur att du kunde använda boken en då :)

    SvaraRadera
  15. Har också testat och den är helt korrekt!

    SvaraRadera
  16. Om man nu får den spegelvänd (vilket jag fick) vad har man gjort för fel då? :-P

    SvaraRadera
  17. Alltså min bok har 416 sidor.. men som i "halvor" om ni förstår vad jag menar. För ett blad har ju sidnummer typ 1-2 och nästa blad 3-4 alltså om man svänger på det .. Så jag har ingen aning om var jag skall börja vika. För om jag är ärlig så är jag ny på detta och skall ha det till en julklapp :) Så snälla ge mig någon ett svar är ni snäll ^^,

    SvaraRadera
  18. Tänk på att gamla böcker har numrera sidorna högst upp i så fall ha nr till vänster.

    SvaraRadera
  19. Även min blir spegelvänd ser jag trots att jag följt anvisningarna. Sid nr åt höger och det är inte en gammal bok med sid nr högst upp. Har vikit tidigare och då haft dem på höger sida och det har fungerat. Nu är vi tre som verkar fått den åt fel håll….ska prova att ha nr åt vänster på en ny bok och se om det blir rätt. Men tack för en inspirerande blogg och fina bilder! :-)

    SvaraRadera
  20. Har prövat denna beskrivning på alla håll och sidor, den blir spegelvänd hur man än gör, slösat flera jävla timmar på att pröva olika och dumförklarat mig själv för att det inte blir rätt.

    SvaraRadera
  21. Blir en perfekt present, skall ge den till mina föräldrar som firar 30 år bröllopsdag imorgon!

    SvaraRadera